.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزييات آزمون كارشناسي ارشد 89

آزمون كارشناسي ارشد سال 1389 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور در حالي از چهارشنبه آينده 28 بهمن ماه و به مدت سه روز به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي‌شود كه توزيع كارت داوطلبان اين آزمون از روز شنبه 24 بهمن ماه به صورت اينترنتي از طريق سايت سازمان سنجش آغاز مي‌شود.

به گزارش ايسنا، داوطلبان بايد با مراجعه به سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org و درج اطلاعات كارت اعتباري و يا شماره پرونده و كد رهگيري، نسبت به تهيه پرينت كارت آزموني خود اقدام كنند.

دكتر سرورالدين كه هفته گذشته رياست سازمان سنجش آموزش كشور را برعهده گرفت، با تاكيد بر اينكه سلامت و امنيت آزمون كارشناسي ارشد تضمين شده است، در اين راستا به طرح شخصي‌سازي دفترچه‌ سوالات اشاره و اظهار كرد: امسال طرح شخصي سازي براي بيش از 70 درصد رشته‌ها انجام خواهد شد كه بر اساس آن هر داوطلب پاكت مهر شده‌اي ويژه خود دريافت مي‌كند كه در آن پاسخنامه و دفترچه سوال وجود دارد.

وي در گفت‌وگوبا ايسنا با بيان اينكه طرح شخصي سازي سوالات دفترچه آزمون از تقلب جلوگيري مي‌كند تصريح كرد: بيش از 5 يا 6 نوع چيدمان براي سوالات در نظر گرفته شده است كه اين طرح امسال براي رشته‌هاي پرداوطلب اجرا خواهد شد.

رييس سازمان سنجش تاكيد بر اينكه در اين آزمون هيچ سهميه‌اي تحت عنوان سهميه متاهلين نخواهيم داشت، خاطر نشان كرد: البته سازمان سنجش فقط مجري است و روي روشهاي آزمون تحقيق مي‌كند بنابراين اگر مصوبه و قانوني به ما ابلاغ شود اجرا مي‌كنيم ولي با توجه به اين شرايط كه هنوز چيزي ابلاغ نشده است احتمال مي‌دهيم براي آزمون امسال نيز چيزي در اين مورد ابلاغ نشود.

وي با اشاره به ظرفيت پذيرش آزمون كارشناسي ارشد 89 نيز گفت: امسال نيز همانند سال‌هاي گذشته افزايش ظرفيت خواهيم داشت.

رييس سازمان سنجش با اشاره به ظرفيت اعلام شده توسط دانشگاه‌ها در زمينه پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد، اظهار كرد: دانشگاه‌ها حدود 50 هزار نفر ميزان ظرفيت پذيرش را اعلام كرده‌اند ولي با تلاش سازمان سنجش و وزارت علوم پيش بيني مي شود كه بيش از 60 هزار نفر در آزمون ارشد امسال پذيرش شوند.

نحوه اصلاح معدل و نواقص كارت

دكترحسين توكلي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به توزيع اينترنتي كارت ورود به جسلسه آزمون كارشناسي ارشد، گفت: براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت ورود و همچنين اصل كارت ملي يا اصل شناسنامه عسكدار و ارائه آن الزامي است، بنابراين كليه داوطلبان بايد شخصا براي پرينت كارت ورود به جلسه اقدام كنند.

وي افزود: آن دسته از داوطلباني كه علاوه بر كد رشته امتحاني اصلي متقاضي شركت در يكي از 66 كد رشته امتحاني به عنوان رشته امتحاني دوم نيز هستند، ‌بايد مجددا كارت شركت در آزمون رشته امتحاني دوم خود را از سايت اين سازمان پرينت و به آدرس حوزه امتحاني مندرج بر روي كارت مراجعه كنند.

توكلي با اشاره به برگزاري آزمون 139 كد رشته‌هاي امتحاني در صبح و بعد از ظهر روزهاي 28 و 29 و 30 بهمن ماه 1388، گفت: براي آن دسته از داوطلبان كد رشته امتحاني 1208، 1251 و 1277 كه آزمون آنان در دو نوبت برگزار مي‌شود، نوبت اول عصر پنج شنبه 29 بهمن 88 و نوبت دوم صبح جمعه 30 بهمن 88 دو كارت شركت در آزمون در نظر گرفته شده است كه داوطلبان بايد نسبت به پرينت هر دو كارت اقدام و براي شركت در آزمون هر نوبت از كارت مربوط استفاده كنند.

وي افزود: آزمون كد رشته‌هاي امتحاني آموزش زبان ژاپني، مطالعات دفاعي استراتژيك، اطلاعات استراتژيك، آماد، مديريت بحران،‌ مهندسي طراحي محيط زيست، نمايش عروسكي و مجموعه موسيقي فقط در شهرستان تهران برگزار مي‌شود، همچنين آزمون كد رشته امتحاني 1152 مجموعه مدرسي الهيات و معارف اسلامي فقط در شهرهاي مشهد و قم برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه داوطلبان متقاضي هر يك از كد رشته‌هاي امتحاني بايد به نشاني مندرج بر روي كارت شركت در آزمون مراجعه كنند، اظهار كرد: محل آزمون 5 كد رشته امتحاني شامل كد رشته‌هاي امتحاني 1147، 1149، 1150، 1153، 1158 كه ثبت‌نام آنها توسط دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط و با هماهنگي اين سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران برگزار خواهد شد كه از طريق اطلاعيه‌اي كه هر يك از ارگان‌هاي ذيربط صادر مي‌شود، در زمانهاي پيش‌بيني شده برگزار خواهد شد و براي اين دسته از داوطلبان كارت ورود به جلسه نيز صادر نشده است.

معاون سازمان سنجش با اشاره به برگزاري همزمان آزمون كارشناسي ارشد و اولين مرحله آزمون پانزدهمين دوره المپياد علمي دانشجويي كشور در رشته‌هاي زبان و ادبيات فارسي، مجموعه علوم اقتصادي، الهيات و معارف اسلامي علوم قرآن و حديث، مجموعه حقوق، مجموعه شيمي، فيزيك، مجموعه زيست شناسي، مجموعه آمار، مجموعه رياضي، مجموعه مهندسي برق،‌ مجموعه مهندسي شيمي، مجموعه مهندسي عمران، مجموعه مهندسي مكانيك، مجموعه مهندسي كامپيوتر، مهندسي كشاورزي و طراحي صنعتي، گفت: آن دسته از داوطلباني كه فقط متقاضي شركت در آزمون المپياد علمي دانشجويي كشور شده‌اند، بايد بر اساس برنامه زماني اعلام شده براي هر يك از رشته‌هاي مذكور، در آزمون رشته امتحاني دوره كارشناسي ارشد مربوط شركت كنند.

وي افزود: داوطلبان مذكور بايد همزمان با ساير داوطلبان كد رشته‌هاي مربوط از 24 بهمن به سايت اينترنتي سازمان مراجعه و نسبت به پرينت كارت شركت در آزمون اقدام و بر اساس زمان و نشاني تعيين شده بر روي كارت شركت در آزمون، به حوزه امتحاني مربوط مراجعه كنند.

توكلي با اشاره به نحوه رفع نقص مندرجات كارت ورود به جلسه، گفت: چنانچه مغايرتي در اطلاعات مندرج در بند‌هاي 1، 2، 3، 4، 5، 6، 13، 14 و 16 كارت شركت در آزمون داوطلبي وجود دارد، بايد براي اصلاح مورد يا موارد مذكور از طريق لينك مربوط حداكثر تا 30 بهمن ماه فقط به سايت اينترنتي سازمان مراجعه و از آن طريق اقدام شود.

وي افزود: در صورتي داوطلبي نسبت به بندهاي جنس، معلوليت و زبان خارجي معترض بود بايد از روز دوشنبه 26 بهمن به نماينده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه كنند.

وي با اشاره به نحوه اصلاح معدل مندرج در كارت ورود به جلسه، اظهار كرد: معدل مندرج در كارت شركت در آزمون امتحان داوطلبان، بر اساس ثبت‌نام اينترنتي انجام شده،‌ درج شده است، بنابراين داوطلبان بايد معدل مندرج در كارت ورودي خود را با توجه به تبصره‌هاي ذيل بررسي و در صورت مغايرت، يك نسخه كپي از كارت ورودي تهيه و نسبت به اصلاح معدل اشتباه بر روي فتوكپي كارت ورودي خود با خودكار قرمز اقدام و صحيح آن را بالاي آن بنويسند و فتوكپي مذكور را به همراه فتوكپي مدرك يا گواهي تحصيلي خود از طريق پست پيشتاز حداكثر تا 6 اسفند 88 به اداره ثبت‌نام واحد تحصيلات تكميلي سازمان سنجش ارسال كنند، در غير اين صورت مسئوليت هرگونه تبعات بعدي بر عهده شخص داوطلب بوده و هيچگونه عذري در اين مورد پذيرفته نيست.

معاون سازمان سنجش افزود: فارغ التحصيلاني كه تا 31 شهريور 88 موفق به اخذ مدرك ليسانس شده‌اند، بايد معدل مندرج در مدرك ليسانس آنان با معدل مندرج در كارت ورودي يكسان باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.